Dažniausi klausimai
Naujausi straipsniai
TRAVIAN atsakymai
Pradėkime nuo Jūsų klausimo
Paieška atsakant į pagalbinius klausimus
Norėdami rasti atsakymą, pasirinkite iš sąrašo klausimo tematiką, po to kategoriją, po to patį klausimą. Jei nė vienas variantas netinka, sąrašo pabaigoje galite pasirinkti formą susisiekti.
Mano klausimo tematika yra...
Paieška pagal raktinius žodžius
Nurodykite reikšmingus klausimo žodžius. Pavyzdžiui, jei klausimas yra "Kaip įstoti į aljansą?", surinkite žodį 'įstoti'.
Paieška pagal straipsnių sąrašą
Galite paisnaudoti tinklapio žemėlapiu - visų straipsnių sąrašu.
Pajėgos - karių parengimas ir panaudojimas
Turinys
Įvairių tipų karių parengimas
Šiame puslapyje aprašoma, kaip rengiamos įvairių tipų pajėgos, kur jos gaminamos ir kaip panaudojamos.
Pirmi kariai
Tam, kad parengtumėte pirmus karius ir pradėtumėte juos tvarkyti, turite įrengti susibūrimo vietą, o paskui - kareivines.
Kai pastatysite kareivines, galėsite rengti pirmus karius. priklausomai nuo savo genties.
Pirmi kariai | ||
![]() |
Legionierius | Romėnų pajėgos |
![]() |
Pėstininkas su kuoka | Germanų pajėgos |
![]() |
Falanga | Galų pajėgos |
Kiti kariai. Kaip išrandami nauji karių tipai
Norėdami treniruoti kitų tipų karius, turite:
- Įvykdyti reikalavimus tam tikram karių tipui treniruoti. Tai gali būti pastatai ar technologijos.
- Išrasti reikiamą karių tipą akaremijoje. Išradimai gali būti gana brangūs. Išradimų sąnaudas ir trkmes galite rasti akademijoje.
- Pagaminti naujas pajėgas atitinkamame pastate (tai yra aprašoma šiame puslapyje).
Pastaba: Išradimai galioja tik tai gyvenvietei, kurioje jie padaryti. Norėdami gaminti naujų tipų pajėgas kitoje gyvenvietėje, turėsite pasistatyti ten akademiją ir atlikti visus reikiamus išradimus, nepriklausomai nuo to, ar tai jau darėte pirmoje gyvenvietėje. Jei gyvenvietė užkariaujama, visi atlikti išradimai prarandami.
Pažangesni pėstininkų tipai - kareivinės
Pėstininkai treniruojami kareivinėse. Kai išrasite akademijoje naują karių tipą, pradėsite rengti šiuos karius kareivinėse.
Pažangesni pėstieji kariai | ||
![]() |
Pretorionas | Romėnų pajėgos |
![]() |
Imperionas | |
![]() |
Ietininkas | Germanų pajėgos |
![]() |
Pėstininkas su kirviu | |
![]() |
Žvalgas | |
![]() |
Pėstininkas su kardu | Galų pajėgos |
Raitininkai - arklidė
Pastačius ginklų kalvę, galėsite pastatyti arklidę, kurioje treniruojami raitininkai. Taip pat, turėti arklidę būtina tam, kad galėtumėte išrasti visų tipų raitininkus.
Kai išrasite akademijoje naują raitininkų tipą, pradėsite treniruoti šiuos kariusit arklidėje.
Raitieji kariai | ||
![]() |
Raitas legatas | Romėnų pajėgos |
![]() |
Imperatoriaus raitelis | |
![]() |
Cezario raitelis | |
![]() |
Paladinas | Germanų pajėgos |
![]() |
Germanų raitelis | |
![]() |
Pėdsekys | Galų pajėgos |
![]() |
Raitas perkūnas | |
![]() |
Raitas druidas | |
![]() |
Raitas hedujas |
Pabūklai - dirbtuvės
Norėdami gaminti pabūklus, turite pasistatyti dirbtuves.
Pirmą turite išrasti tam tikrą pabūklų tipą akademijojs, po to galėsite statyti jį savo dirbtuvėse.
- Taranai, mūradaužiai yra vieninteliai pabūklai, galintys griauti sienas.
- Ugninės katapultos, katapuotos, trebušetai yra vieninteliai pabūklai, galintys griauti pastatus. Norint užkariauti gyvenvietę, būtina sugriauti jos valdovų rūmus arba rezidenciją.
Pabūklai | ||
![]() |
Mūradaužys | Romėnų pajėgos |
![]() |
Ugninė katapulta | |
![]() |
Taranas | Germanų pajėgos |
![]() |
Katapulta | |
![]() |
Taranas | Galų pajėgos |
![]() |
Trebušetas |
Plėtros pajėgos
Savo karalystės pletrai galite panaudoti 2 tipų specialias pajėgas:
Kolonistai:
- Jie gali įkurti naują gyvenvietę, kuri atsiras vien su gyvenamuoju pastatu - panašiai kaip Jūsų pirmoje gyvenvietė žaidimo pradžioje.
- Kolonistams išauklėti nereikia JOKIŲ papildomų išradimų.
Vadovai (senatorius, vadas, kunigaikštis)
- Jie gali sumažinti priešo gyvenvietės lojalumą ir atimti jį Jūsų naudai.
- Norėdami išauklėti vadovą, pirmą turite išrasti šį pajėgų tipą akademijoje. Vadovų parengimas yra LABAI brangus. Prieš tai, kai nuspręsite tai padaryti, būtinai perskaitykite toliau esančią informaciją.
Kolonistai ir vadai rengiami valdovų rūmuose arba rezidencijoje.
Rezidencijos 10-me lygyje galima pagaminti 3 kolonistus ARBA 1 vadovą. Paskui galėsite vėl tai padaryti 20-me lygyje. Valdovų rūmai leidžia tai padaryti tris kartus - 10-me, 15-me ir 20-me lygyje.
Norėdami įsitikinti, kiek kartų dar galite pasigaminti plėtros pajėgas tam tikroje gyvenvietėje (ir panaudoti jas), pasitikrinkite informaciją šios gyvenvietės valdovų rūmuose arba rezidencijoje.
Plėtros pajėgos | ||
![]() |
Senatorius | Romėnų pajėgos |
![]() |
Kolonistas | |
![]() |
Vadas | Germanų pajėgos |
![]() |
Kolonistas | |
![]() |
Kunigaikštis | Galų pajėgos |
![]() |
Kolonistas |
Karių panaudojimas
Visi karių tipai turi tam tikras puolimo ir gynybos savybes. Šios savybės skiriasi, taigi turite į tai atsižvelgti, norėdami efektyviai panaudoti savo karius.
Be to, kiekviena gyvenvietė turi nuosavą gynybos pajėgumą. Tai reiškia, kad net atakuojant kaimą, kuriame nėra jokių pajėgų, galima prarasti tam tikrą kiekį karių. Nuosavas pajėgumas priklauso nuo rezidencijos ar valdovų rūmų, gybinių sienų lygio bei dorovės.
Yra limitas, kiek gali būti išvykstančių karių. Šis limitas nustatytas 10 tūkst. judėjimų paskyrai.
Gynyba
Kai kurių tipų pajėgos (romoėnų legionieriai, pretorionai; germanų ietininkai, paladinai; galų falangos ir raiti druidai) laikomi gynybai skirtais vienetais. Geriausios jų savybės - gynybinės. VIeni geriau ginasi prieš pėstininkus, kiti - prieš raitininkus. Geriausia turėti tiek vienų, tiek kitų, kad gyvenvietė būtų apsaugota nuo įvairių rūšių puolančių pajėgų.
Puolimo metu visos gyvenvietėje esančios pajėgos ją gina. Jūs galite nusiųsti pajėgas į kitą savo gyvenvietę ar į draugo gyvenvietę pastiprinimui, tokiu būdu padėdami ją ginti. Tik įsitikinkite, kad siunčiami kariai atvyktų dar prieš puolimą. Grupinis pastiprinimas yra efektyviausias gynybos būdas prieš stiprų puolimą, su mažiausiais nuostoliais.
Padidinti karių gynybinį pajėgumą galima šarvų kalvėje, karių gimtojoje gyvenvietėje.
Puolimas
Kai kurių tipų pajėgos (romėnų legionieriai, imperionai, imperatoriaus raiteliai, cezario raiteliai; germanų pėstininkai su kuokomis, pėstininkai su kirviais, germanų raiteliai; galų pėstininkai su kardais, raiti perkūnai ir raiti hedujai) laikomi puolimui skirtais vienetais. Puolant jie padaro priešui daugiau žalos, negu ginantis.
Padidinti karių puolimo pajėgumą galima ginklų kalvėje, karių gimtojoje gyvenvietėje.
Užpulti priešą galima dviem būdais.
Reidas
Paprastai reidas taikomas siekiant pagrobti resursus. Puolantys kariai trumpam lankosi priešo gyvenvietėje, paima tiek grobio, kiek gali panešti, ir greitai nuvyksta namo.
Taip pat reido tikslu gali būti priešo gynybos sumažinimas, vengiant rimto mūšio ir didelių aukų - paptastai abejose pusėse lieka sveikų karių.
Geriausiai reidui tinkamos pajėgos:
- Galų - raiti perkūnai, dėl jų greičio;
- Germanų - paladinai, dėl jų sugebėjimo gabenti daug grobio;
- Romėnų - imperatoriaus raieliai, dėl tos pačios priežasties.
Pėstininkai su kuokomis taip pat turi privalumų reiduose: jie yra pigūs ir greitai atsiperka. Be to, jų puolimo pajėgumas leidžia gana efektyviai naikinti gynybą, kurį spėja pagaminti priešas tarp antpuolių.
Nors paladinas nelaikomas puolimo kariu, jis dėl savo sugebėjimo gabenti didelį krovinį vienintelis gali konkuruoti su greitaisiais raitais perkūnais, o pagaminę jį žaidimo pradžioje galėsite lengvai susidoroti su priešų pėstinainkai su kuokomis, kurie yra visiškai bejėgiai prieš visus raitininkus.
Ataka
Šis puolimo būdas taip pat gali būti panaudojamas siekiant pagrobti resursus. Tačiau jis sukeliai žymiai daugiau aukų abejose pusėse - kariuomenės kovoja iki pergalės - kol bus nukautas paskutinis pralaiminčios pusės kareivis.
Atakuojant
- kaunamasi tol, kol gyvas bent vienas priešo karys;
- išlaisvinami spąstuose įstrigę draugiški kariai (jei po mūšio išgyveno bent vienas Jūsų karys);
- galima griauti sienas ir pastatus (su taranais arba katapultomis);
- galima sumažinti priešo gyvenvietės lojalumą ir užkariauti ją (su vadovais).
Sienos suteikia žymų gynybos priedą. Griaudami sienas atakos metu, taranai sumažina aukų skaičių puolėjo gretose. Kartais tai gali turėti lemiamąją reikšmę - neišvengiamas pralaimėjimas pavirs šlovinga pergale. Kuo daugiau taranų, tuo lengviau sugriauti sieną.
Vadovų veikimas užkariaujant gyvenvietes aprašomas straipsnyje "Gyvenviečių užkariavimas".
Žvalgyba
Žvalgai (romėnų raiti legatai, germanų pėdsekiai, galų žvalgai) gali būti panaudojami surenkant duomenis apie priešo gynybą ir neleidžiant priešui išžvalgyti savo gyvenvietes.
Žvalgai siunčiami į priešo gyvenvietes ir bando surinkti duomenis apie:
- Gyvenvietėje esančias pajėgas ir resursus
arba - Gyvenvietėje esančias pajėgas ir gynybai įtakos turinčių pastatų lygius (sienų ir rezidencijos arba valdovų rūmų).
Jei priešo gyvenvietėje yra priešo žvalgų, dalis Jūsų žvalgų žus ir žvalgymas bus pastebėtas priešo. Jei bent vienas Jūsų žvalgas liko gyvas, Jūs gausite žvalgybos duomenis.
Patariama turėti kiekvienoje gyvenvietėje bent mažiausią kiekį žvalgų (5-30) tam, kad pastebėtumėte, kai priešas bando Jus išžvalgyti - vadinasi jis ruošiasi Jus užpulti ir turite imtis atitinkamų priemonių. Taip pat patariama turėti didelį kiekį žvalgų svarbiausiose gyvenvietėse (daugiagrūdžiuose, sostinėje, puolimo bazėje), tam, kad išvis neleistumėte jų išžvalgyti.